Digitaal studeren met Lifeliqe

De grootste vraag in de educatieve virtuele realiteit: “Is het allemaal hype?”

Er is zeker geen gebrek aan enthousiasme en er is ook geen bewijs dat deze dure en verleidelijke technologie studenten zal helpen.
Maar ondernemers en durfkapitalisten (dit jaar al 1,3 miljard dollar investeringen) wedden dat VR’s onderdompelingsfactor studenten
uit hun dagdromen kan halen als ze droge klasonderwerpen kunnen zien die tot het digitale leven komen.

De nieuwste en misschien lustigste poging komt uit Ondrej Homola, mede-oprichter en CEO van de app Lifeliqe,
die 3D-modellen van natuurverschijnselen op tabletten toont, in de augmented reality en in de virtual reality.

Lifeliqe is eind maart in de Tsjechische Republiek gelanceerd. Het is een platform dat een opslagplaats van meer dan 1.000 bewegende modellen
maakt die door eCorinth zijn opgericht.
Deze modellen kunnen op drie manieren worden weergegeven: ‘plat’ -bewegend model op een tablet scherm, uitgebreid of virtueel.
Zij laten studenten toe om de innerlijke werking van de natuur te onderzoeken, bijv. Het bloedstelsel van een haai, de spieren in een menselijke hand, de aderen in een blad.
De modellen bewegen zich in herhaalde patronen, lijken iets als een GIF met betere schaduw. De haai zwemt, de hand buigt en de blaas blaast in de wind,
alles om na te bootsen hoe het in de wereld bestaat.
Studenten kunnen in en uitzoomen op specifieke facetten of de modellen draaien, zoals ze zouden kunnen,
als ze dichter bij een haai kunnen gaan of de huid terugschillen.

 

 

Lees het volledige artikel op:
https://www.edsurge.com/news/2016-07-09-we-tried-lifeliqe-to-explore-what-educational-vr-content-actually-looks-like

Officiële website:
http://www.lifeliqe.com/